LIFTHEAVY

Träning, kost och en del inspirationsinlägg

Gårdagens bröst- och tricepspass

Kategori: Allmänt

BÄNKPRESS
1 uppvärmingsset 20x60kg, 9x80kg, 3x92,5kg själv+2eps med pass, 5x87,5kg själv + 1 med pass, 4x87,5kg + 1 med pass
 
FLYES I CABLECROSS
6x25kg, 7x20kg, 6x20kg
 
DRAG SNETT UPPIFRÅN I CABLECROSS
3 set där jag mjölkade ur det sista ur musklerna, minns ej reps men köttade på ordentligt.
 
SKULLCRUSHERS BAKOM HUVUDET MED EZ-STÅNG
3x15kg per sida med ett dropp ner till 6 reps till på 10kg per sida, 7x12,5kg per sida, 5x12,5kg per sida, 9x10kg per sida
 
PUSHDOWNS MED REP
3 set ca 6-10 reps per set, vikten är ointressant då många maskiner är olika från gym till gym

PUSHDOWNS MED EN HAND 
2 set till där jag passade med andra handen och tryckte på allt vad jag var värd
 
KOST
9:00 3 ägg med salami och ett glas mjölk
14:00 2 chorizo med pasta 
18:00 3 ägg med 50g bacon
20:00 pasta med spenat och kyckling
22:00 150g keso och ett glas mjölk
 
Får se om jag hinner träna idag, beror på hur lång tid det tar att äta. Skulle inte tro jag hinner, är nog inte hemma från jobbet före åtta och då ska jag som sagt äta. Gymmet stänger 9, skulle vara om jag hinner iväg en snabbis och köra ett intensivt pass bestående av superset. Är dock rätt slut i kroppen så skulle sitta fint med en vilodag. Kommer tyvärr inte hinna köra imorgon heller då jag jobbar till 17:00 och alla gym av någon märklig anledning bestämt sig för att stänga tidigt på lördagar. Försöker nog hinna iväg ikväll om det går... Känns som jag kommit ifrån min platå lite. Träningen är rolig och går framåt. Tummen upp för det!
 
En del säger ju förresten att de inte kan gå upp i vikt. Jag har bara ett svar: DU ÄTER FÖR LITE. Få in det i huvudet :-). Ät mat med mycket protein och mycket kcal så kommer du gå upp i vikt, tro mig. Det krävs en del, jag är inte heller speciellt sugen på min keso på kvällen 2h efter middag och en proteindrink senare men jag vet att min kropp BEHÖVER det. Så sluta mesa dig och ät din kvarg nu ;-).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: