LIFTHEAVY

Träning, kost och en del inspirationsinlägg

Gårdagens axelpass och dagens benpass

Kategori: Allmänt

HANTELPRESSAR
20x18kg per hantel (uppvärming), 7x30kg per hantel, 4x30kg per hantel, 6x28kg per hantel, 5x28kg per hantel
 
HANTELLYFT ÅT SIDAN MED RAK ARM
11x12kg per hantel med lite gung, 8x12kg per hantel med lite gung, 6x14kg per hantel med lite gung
 
STÅENDE ARNOLDPRESSAR
10x18kg per hantel, 8x16kg per hantel, 6x16kg per hantel
 
Helt ok pass som gick bra till en början. PB i hantelpressar så det kändes roligt. Tyckte att jag tappade lite väl mycket i arnoldpressarna, brukar gå iallafall med 22-24kg (iofs sittande). Men med tanke på att jag körde lyft åt sidan innan så får passet godkänt.
 
DAGENS KOST
09:00 Omelett på 4 ägg med tomat och 30g skinka, ett glas juice och ett glas mjölk
13:00 220g Bratwurst med spaghetti och ketchup
17:30 2 kokta ägg, 100g keso och 4 köttbullar
19:45 200-250g oxfilé med potatis och bea
22:00 Proteinshake efter passet
22:30~ 150g keso och ett glas mjölk
 
Protein: 215g
Kcal: 2650
 
Detta motsvarar ca 3g protein per kg för mig vilket verkligen borde sätta igång muskelproduktionen för min del. Har legat lite lågt tidigare men kör efter detta schema proteinmässigt varje dag nu. Hoppas på att kunna rapportera fina ökningar kommande tiden :-). 
 
FAN vad jag stör mig på idioter som inte lägger undan vikterna efter sig förresten. Så otroligt irriterande, är inte så sugen på att vara någons jävla morsa och slösa massa energi för att plocka bort deras vikter PLUS mina egna. Tänk om någon tanigare tjej eller en äldre man vill använda maskinen efter den lata men inte kan det för att han/hon inte orkar ta bort vikterna efter den som sket i det. Är det respektfullt? Att förstöra någon annans träning för att man är lat? Dumma jävla idioter. 
 
 
Legenden, vilken jävla symmetri..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: